Νομοσχέδιο για τα τυχερά παιχνίδια: Πώς θα φορολογούνται τα κέρδη από τυχερά παιχνίδια από τον Ιούλιο
- Τελευταία ενημέρωση: Πώς θα φορολογούνται τα κέρδη από τυχερά παιχνίδια από τον Ιούλιο (28/3/21)
- Νέος κανονισμός για τα μικτά κέρδη στα τυχερά παιχνίδια (26/1/21)
- Νέα δεδομένα για τις άδειες μετά την πανδημία COVID-19 (5 Οκτωβρίου, 2020)
- Άδειες διεξαγωγής τυχερών παιχνιδιών μέσω διαδικτύου
- Virtual Games
- Ιστοσελίδες προωθητικών ενεργειών (affiliate sites)
- Τι συμβαίνει με τις εταιρείες που ήδη λειτουργούν
- Δελτίο τύπου Υπουργείου Οικονομικών (10 Οκτωβρίου, 2019)
- “Οι online άδειες, «μαγνήτης» στην αγορά τυχερών παιγνίων”, Βαγγέλης Μανδραβέλης, Καθημερινή (24 Φεβρουαρίου, 2020)
- Μεγάλο ενδιαφέρον από εγχώριες και διεθνείς εταιρείες (30 Μαρτίου, 2020)
- Ποιοι έκαναν αίτηση μόνιμης άδειας για online τυχερά παιχνίδια; (3 Απριλίου 2020)
- Το ΣτΕ είπε το «ναι» στα τυχερά παιχνίδια μέσω διαδικτύου | Η απόφαση (9 Ιουνίου 2020)
Ακολουθεί η πιο πρόσφατη ενημέρωση στο θέμα του Νομοσχεδίου για τα τυχερά παιχνίδια.
Πώς θα φορολογούνται τα κέρδη από τυχερά παιχνίδια από τον Ιούλιο (28/3/21)
Από τον Ιούλιο του 2021 αναμένεται να αλλάξει ο τρόπος φορολόγησης των κερδών από τυχερά παιχνίδια. Το νέο καθεστώς αναμενόταν να τεθεί σε ισχύ από τα τέλη του Μαρτίου, ωστόσο με τροπολογία που κατατέθηκε στην Βουλή στις 23/3 δόθηκε αναβολή μέχρι και τον Ιούλιο.
Στην συγκεκριμένη τροπολογία δίνονται διευκρινίσεις για τον όρο «δελτίο», όπως ζητήθηκε από εταιρειες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο. Δελτίο θεωρείται ένα ή περισσότερα στοιχήματα που υποβάλλονται από τον παίκτη στο ίδιο χρονικό σημείο, ενώ μέχρι τώρα ο φόρος επιβαλλόταν ανά στήλη. Στόχος είναι με την ερμηνεία αυτή να μπορέσουν να προετοιμαστούν τα συστήματα των εταιρειών.
Αξίζει να αναφέρουμε πως με τον νόμο 4764/2020 τον Δεκέμβριο που άλλαξε τους φορολογικούς συντελεστές, και με την τελευταία τροπολογία οι νέοι συντελεστές φορολόγησης που διαιρούνται σε 4 κλίμακες παγιώνονται.
Έτσι για κέρδη έως 100€ ο φόρος είναι μηδενικός. Για κέρδη από 100 έως 200 ευρώ ο φόρος είναι 2.5%. Για κέρδη από 200 έως 500 ευρώ ο φόρος είναι 5% και το φτάνει το 7.5% για κέρδη από 500 ευρώ και πάνω.
Αντίθετα, τα παιχνίδια που παίζονται με «παικτικές συνεδρίες» δηλαδή τα παιχνίδια καζίνο, και το πόκερ, υπόκινται στον παλιό τρόπο φορολόγησης και ισχύουν οι παλιοί συντελεστές (δηλαφή μηδενική φορολογία για κέρδη έως 100€, 15% για κέρδη έως 500€ και 20% για 500,01€ και πάνω) γεγονός που σύμφωνα με τα στελέχη της αγοράς τυχερών παιχνιδιών δημιουργεί ουσιαστικό ζήτημα αναλογικότητας στη φορολόγηση.
Ο βασικός λόγος που δόθηκε η παράταση ήταν εξαιτίας των δυσκολιών που εξέφρασαν οι εταιρείες στην εφαρμοφή των νέων μέτρων αφού δεν είχαν αποσαφηνιστεί βασικές λειτουργίες, όπως ο όρος «δελτίο» αλλά και οι τρόποι προσαρμογής, από τεχνικής άποψης, στα νέα δεδομένα.
Νέος κανονισμός για τα μικτά κέρδη στα τυχερά παιχνίδια (26/1/21)
Έναν νέο κανονισμό για τον ακριβή καθορισμό των μικτών κερδών των στοιχηματικών εταιριών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα προετοιμάζει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημόσιων Εσόδων (ΑΑΔΕ). Η εγκύκλιος η οποία σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται να ισχύσει σύντομα, θα προσδιορίζει επακριβώς τα μικτά αυτά κέρδη, πάνω στα οποία πρέπει να πραγματοποιείται ο υπολογισμός του φόρου παιγνίων. Το ποσοστό του συγκεκριμένου φόρου είναι 35% και καταβάλλεται από τις στοιχηματικές εταιρίες και online καζίνο με άδεια λειτουργίας και δραστηριότητα μέσω διαδικτύου στην Ελλάδα.
Η συγκεκριμένη εξέλιξη κρίνεται απαραίτητη, καθώς ο ισχύων νόμος (4002/2011) περιέχει μια συγκεκριμένη ασάφεια στο συγκεκριμένο ζήτημα του μικτού κέρδους των παικτών των τυχερών παιχνιδιών. Πιο συγκεκριμένα, το ελληνικό και το αγγλικό κείμενο δεν ταυτίζονται στο συγκεκριμένο σημείο, με το αγγλικό να χρησιμοποιεί εσφαλμένα κάποια ορολογία.
Έτσι λοιπόν, το ζήτημα έχει να κάνει στη συγκεκριμένη περίπτωση με το γεγονός πως ο νόμος αυτή τη στιγμή προβλέπει μόνο τα χρήματα τα οποία προέρχονται από τις νίκες τους στα παιχνίδια στα οποία παίζουν. Δεν περιλαμβάνει αντίστοιχα όμως τα διάφορα κέρδη και τις επιβραβεύσεις που προέρχονται από λειτουργείες, όπως είναι για παράδειγμα τα προγράμματα πιστότητας παικτών κλπ.
Η προωθούμενη αλλαγή στο νόμο 4002/2011
Σύμφωνα με την προωθούμενη αλλαγή, τα συγκεκριμένα ποσά θα θεωρούνται ως έξοδα και όχι πλέον ως φορολογητέα έσοδα για τις στοιχηματικές εταιρίες του διαδικτύου. Στην ουσία αποτελούν δικά τους χρήματα, στα οποία δεν έχει ουσιαστική συμμετοχή ο ίδιος ο παίκτης.
Αυτό είναι μεν λογικό αλλά δεν είναι 100% ξεκάθαρο εάν ο συγκεκριμένος φόρος θα πρέπει να υπολογίζεται στα μικτά κέρδη στα οποία έχουν απλά αφαιρεθεί τα κέρδη των παικτών ή εάν θα πρέπει να περιλαμβάνονται και τα κέρδη των παικτών από τις προωθητικές ενέργειες και τα προγράμματα πιστότητας.
Το ζήτημα ασφαλώς αφορά καθαρά και μόνο τον τρόπο υπολογισμού της φορολόγησης των μικτών κερδών των στοιχηματικών εταιριών και των online καζίνο. Δεν υπάρχει ούτε τώρα, ούτε θα υπάρξει καμία επίδραση στο παιχνίδι των ίδιων των παικτών.
Νέα δεδομένα για τις άδειες μετά την πανδημία (5/10/20)
Η μεταβολή των δεδομένων στον κλάδο των διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών λόγω της πανδημίας έχουν αλλάξει τις οικονομικές συνθήκες των εταιρειών. Παρ’ όλα αυτά, αρκετές εταιρείες εντός και εκτός Ελλάδας βλέπουν με αισιοδοξία την είσοδό τους στην ελληνική αγορά, ενώ άλλες που είχαν μπει στη “μαύρη λίστα” της ΕΕΕΠ, ακολουθούν τις νόμιμες διαδιακασίες για να βγουν από αυτήν, ώστε να μπορέσουν να αποκτήσουν νόμιμη άδεια λειτουργίας με το νέο νομοθετικό πλαίσιο.
Σύμφωνα με άρθρο του Νίκου Χρυσικόπουλου στο capital.gr, με τα νέα δεδομένα, αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον πως θα κινηθούν τελικά οι εταιρείες του κλάδου, πόσοι και ποιοι θα προχωρήσουν άμεσα στην απόκτηση των νέων αδειών, ποιοι θα επιλέξουν την είσοδό τους σε δεύτερο στάδιο και πως θα διαμορφωθούν οι συμμαχίες και οι εξαγορές που αναμενόμενα δρομολογούνται.
Το πλήγμα της πανδημίας στον κλάδο των τυχερών παιχνιδιών ήταν σφοδρό και ήδη οι αλλαγές είναι τεκτονικές, όπως φάνηκε και στη συμφωνία των 3,7 δισ. δολαρίων εξαγοράς της William Hill από τη Ceasars Entertainment.
Το βέβαιο είναι πως υφίσταται σημαντικό ενδιαφέρον από νέους παρόχους για είσοδο στην ελληνική αγορά με το καθεστώς που θα δημιουργηθεί με το νέο νόμο. Επί του παρόντος, οι Σουηδοί της Betsson και οι Ρώσοι της Fonbet θα πρέπει να λογίζεται ότι θα δώσουν το παρών το νέο τοπίο της online αγοράς τυχερών παιχνιδιών, έχοντας ήδη καταθέσει αίτηση. Άλλες πηγές κάνουν λόγο για το ενδιαφέρον της ιταλικής SNAITECH για είσοδο στην ελληνική online αγορά, της Pinnacle, καθώς και γνωστού αυστραλιανού ομίλου, μεταξύ άλλων.
Περαιτέρω, με ενδιαφέρον αναμένεται πότε θα ενεργοποιηθεί το γνωστό project μεταξύ του ΟΤΕ και της Intralot που είχε αποκαλύψει το Capital.gr. Επί του παρόντος οι κοινές ομάδες των δύο εταιρειών συνεχίζουν να εργάζονται πάνω στο πλάνο και αναμένεται να κριθεί ποιος είναι ο κατάλληλος χρόνος για να εκκινήσει η αδειοδοτική διαδικασία.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr., υπάρχουν σκέψεις και στη Nova/Forthnet για δραστηριοποίηση στην αγορά, με όπλο το αποκλειστικό αθλητικό περιεχόμενο που διαθέτει, χωρίς τίποτε να είναι οριστικό αφού εκτός των άλλων ο όμιλος βρίσκεται σε φάση αναδιάταξης μετά την εξαγορά του από τη BC Partners.
Μένει επίσης να φανεί τι θα πράξουν γνωστές εταιρείες που είχαν μπει σε καθεστώς black list από την ΕΕΕΠ και πέτυχαν, μέσω της διαδικασίας που προβλέπεται, την έξοδό τους. Αυτό προδικάζει πως θα διεκδικήσουν την αδειοδότησή τους, κάτι που μένει να φανεί.
Ο Νίκος Χρυσικόπουλος του capital.gr σημειώνει στο τέλος του άρθρου πως στον προϋπολογισμό είχαν προβλεφθεί έσοδα περί τα 75 εκατ. ευρώ από την παραχώρηση των αδειών, ενώ με ενδιαφέρον αναμένεται η αντίστοιχη πρόβλεψη στν προς κατάθεση (προϋπολογισμό). Οι νέες άδειες που παραχωρούνται (χωρίς διαγωνισμό) θα είναι 7ετούς διάρκειας και θα είναι δύο τύπων. Ο “Τύπος 1” αφορά σε άδεια διαδικτυακού στοιχήματος με αντίτιμο 3.000.000 ευρώ και ο “Τύπος 2” αφορά σε άδεια λοιπών διαδικτυακών παιγνίων, με αντίτιμο 2.000.000 ευρώ.
Τα μηνύματα από την αύξηση των τζίρων στην αγορά μετά το lockdown είναι ενθαρρυντικά. Στο πρώτο εξάμηνο (Ιανουάριος – Ιούνιος) του 2020, το συνολικό GGR της αγοράς διαμορφώθηκε στα 232,2 εκατ.ευρώ, ενώ στο επτάμηνο εκτιμάται ότι συνεχίζονται οι ανοδικές τάσεις. Τα μεικτά έσοδα των υφιστάμενων online παρόχων πέρυσι έφθασαν στα 437 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 11% σε σχέση με το 2018.
Διαβάστε επίσης: Στο μικροσκόπιο της ιταλικής Αρχής οι διαφημίσεις της Google στην Ιταλία
Νομοσχέδιο Τυχερά Παιχνίδια, 10 Οκτωβρίου, 2019: Άδειες διαδικτυακής λειτουργίας
Μετά το πολυνομοσχέδιο στις αρχές του 2018 για τα επίγεια καζίνο, η σημερινή κυβέρνηση προχωράει σε νέο κανονισμό για την αδειοδότηση εταιρειών που προσφέρουν τυχερά παιχνίδια στο διαδίκτυο.
Σύμφωνα με τις διατάξεις για τη ρύθμιση της αγοράς διαδικτυακών παιγνίων που συμπεριλήφθησαν στο αναπτυξιακό πολυνομοσχέδιο, οι άδειες θα είναι δύο τύπων.
Δύο τύποι αδειών
- Διαδικτυακού στοιχήματος με κόστος 3 εκατομμύρια ευρώ
- Λοιπών Διαδικτυακών Παιγνίων (παιχνίδια καζίνο, πόκερ κ.ο.κ.) με κόστος 2 εκατομμύρια ευρώ
Η άδεια διεξαγωγής τυχερών παιχνιδιών μέσω διαδικτύου θα έχει διάρκεια 7 έτη από την έκδοση της πράξης χορήγησής της από την Ε.Ε.Ε.Π.
Οι εταιρείες θα μπορούν να αιτηθούν ανανέωση της άδειας ένα χρόνο πριν από τη λήξη της με καταβολή νέου αντιτίμου, ισόποσου με το αρχικό.
Σε κάθε υποψήφιο κάτοχο δύναται να χορηγηθούν και οι δύο τύποι αδειών. Οι άδειες είναι προσωποπαγείς και δεν επιτρέπεται η μεταβίβαση, παραχώρηση, εκχώρηση, εκμίσθωση ή συνεκμετάλλευσή τους.
Η άδεια θα χορηγείται με απόφαση της Ε.Ε.Ε.Π, η οποία εκδίδεται εντός δύο μηνών από την υποβολή της αίτησης. Η μη έκδοση της απόφασης της Ε.Ε.Ε.Π. εντός διμήνου συνιστά σιωπηρή απόρριψη της αίτησης.
Οι υποψήφιοι κάτοχοι των αδειών θα πρέπει να είναι νομικά πρόσωπα, με καταστατική έδρα ή μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου.
Δεν επιτρέπεται η χορήγηση άδειας σε νομικό πρόσωπο το οποίο συμπεριλαμβανόταν στον κατάλογο μη αδειοδοτημένων παρόχων τυχερών παιγνίων (black list της Ε.Ε.Ε.Π.), εντός του έτους που προηγήθηκε της υποβολής της αίτησης για τη χορήγηση άδειας.
Η αίτηση για παραχώρηση άδειας θα πρέπει να συνοδεύεται από:
- Παράβολο 10.000 ευρώ
- Κατάθεση εγγυητικής επιστολής 500.000 ευρώ από πιστωτικό ίδρυμα της Ελλάδας ή άλλου κράτους μέλους της Ε.Ε. ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου
- Καταβεβλημένο κεφάλαιο του υποψήφιου κατόχου ύψους 200.000 ευρώ τουλάχιστον.
Η διεξαγωγή τυχερών παιχνιδιών μέσω διαδικτύου θα πρέπει να υλοποιείται μέσω ιστότοπων που φέρουν ονομασία χώρου (domain name) με την κατάληξη «.gr».
Αξίζει να σημειωθεί ότι το νομοσχέδιο για τα τυχερά παιχνίδια δεν προβλέπει τυχόν ανώτατο όριο αριθμού αδειών, αλλά κάθε ιστότοπος μπορεί να φιλοξενεί κατ’ αποκλειστικότητα μέχρι μία άδεια από κάθε τύπο.
Οι υποψήφιοι κάτοχοι άδειας υποχρεούνται στην φυσική εγκατάσταση ενός διακομιστή ασφαλείας εντός Ελλάδας σε διασύνδεση με την Ε.Ε.Ε.Π.
Virtual Games
Αρκετά περίεργη φαίνεται η επιλογή της ένταξης των «εικονικών γεγονότων», όπως περιγραφονται στο νομοσχέδιο τα Virtual Games, στην κατηγορία του διαδικτυακού στοιχήματος.
Το νομοσχέδιο αναγνωρίζει ότι πρόκειται για παιχνίδια, των οποίων το αποτέλεσμα παράγεται με τη χρήση γεννήτριας τυχαίων αριθμών (Random Number Generator), κάτι που λογικά τα εντάσσει στην δεύτερη κατηγορία αδειών. Η απόφαση όμως είναι τα Virtual Games να συμπεριληφθούν στις άδειες για διαδικτυακό στοίχημα και όχι σε αυτές που περιλαμβάνουν τα παιχνίδια καζίνο.
Ιστοσελίδες προωθητικών ενεργειών (affiliate sites)
Το νομοσχέδιο προβλέπει και τη δημιουργία Μητρώου Συνεργατών Προωθητικών Ενεργειών Τυχερών Παιγνίων. Σε αυτό θα οφείλουν να εγγραφούν όλες οι ιστοσελίδες που προωθούν εταιρείες διαδικτυακών παιχνιδιών (affiliate sites). Για τη συμμετοχή στη διαδικασία εγγραφής και για την ένταξη στο μητρώο θα καταβάλλεται παράβολο 1.000 ευρώ.
Οι κάτοχοι άδειας διεξαγωγής τυχερών παιχνιδιών μέσω διαδικτύου υποχρεούνται να επιλέγουν συνεργάτες από το Μητρώο Συνεργατών που θα τηρείται από την Ε.Ε.Ε.Π.
Τι συμβαίνει με τις εταιρείες που ήδη λειτουργούν
Σε ο,τι αφορά τις εταιρείες που λειτουργούν νόμιμα σήμερα έχοντας ενταχθεί στο καθεστώς της προσωρινής αδειοδότησης, θα πρέπει να καταβάλλουν τη συμμετοχή του ελληνικού δημοσίου στο μικτό τους κέρδος και θα μπορούν να συνεχίσουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους μέχρι τις 31 Μαρτίου, 2020, εφόσον μέσα σε ένα μήνα από την έναρξη ισχύος του νόμου υποβάλλουν προς την Ε.Ε.Ε.Π. αίτηση για ένταξη στο καθεστώς αδειοδότησης.
Αν δεν υποβάλουν νέα αίτηση, θα πρέπει να σταματήσουν την λειτουργία τους εντός ενός μήνα από την έναρξη ισχύος του νέου κανονισμού.
Δελτίο τύπου Υπουργείου Οικονομικών, 10 Οκτωβρίου, 2019
Σήμερα, μία ακόμη προγραμματική δέσμευση της Κυβέρνησης, υλοποιείται. Η Κυβέρνηση προχωρά στη δημιουργία ενός συνεκτικού και αποτελεσματικού νομοθετικού πλαισίου για την αγορά τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου.
Πλαίσιο με το οποίο ρυθμίζεται η συγκεκριμένη αγορά. Αγορά που παρέμενε ουσιαστικά αρρύθμιστη από το 2011.
Υπενθυμίζεται ότι η προηγούμενη Κυβέρνηση είχε δεσμευτεί ότι θα προχωρούσε σε νομοθετική παρέμβαση για το συγκεκριμένο θέμα μέχρι το τέλος του 2018 αλλά ουδέποτε το έπραξε.
Με την παρούσα νομοθετική παρέμβαση:
- Εξασφαλίζονται συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού μεταξύ των δραστηριοποιούμενων στην αγορά παρόχων.
- Διασφαλίζεται η ασφαλής συμμετοχή των παικτών.
- Προσελκύονται επενδύσεις.
- Αυξάνονται τα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου μέσω της διαδικασίας των αδειοδοτήσεων καθώς επίσης και μέσω του εξορθολογισμού της λειτουργίας και της φορολογητέας βάσης της εν λόγω αγοράς.
- Ενισχύεται η προστασία των παικτών, με τη μετακίνηση σημαντικού μέρους αυτών από τα παράνομα δίκτυα διεξαγωγής διαδικτυακών τυχερών παιγνίων, στα νόμιμα και πλήρως ελεγχόμενα δίκτυα.
Πιο συγκεκριμένα, με τις διατάξεις που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο:
- Θεσμοθετείται η ανοικτού τύπου αδειοδοτική διαδικασία, στο πρότυπο του ευρύτατα αποδεκτού στην ευρωπαϊκή έννομη τάξη μοντέλου.
- Προβλέπονται – αποκλειστικά – δύο είδη αδειών διαδικτυακών τυχερών παιγνίων. Μία για «διαδικτυακό στοίχημα» και μία για «λοιπά διαδικτυακά παίγνια» (τύπου καζίνο, πόκερ και παραλλαγές του). Τα παιχνίδια και των δύο κατηγοριών δύνανται να διενεργούνται και με τη χρήση γεννήτριας τυχαίων αριθμών.
- Ορίζεται το αντίτιμο υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου για τη χορήγηση άδειας διεξαγωγής διαδικτυακού στοιχήματος στα 3.000.000 ευρώ και για τη χορήγηση άδειας διεξαγωγής λοιπών διαδικτυακών παιγνίων στα 2.000.000 ευρώ. Η άδεια έχει διάρκεια 7 έτη με δυνατότητα ανανέωσης με εκ νέου καταβολή ιδίου τιμήματος.
- Καθορίζονται αυστηρές νομικές και οικονομικές προϋποθέσεις τις οποίες πρέπει να τηρούν οι πάροχοι υπηρεσιών τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου καθ’ όλη τη διάρκεια της άδειας, καθώς και κωλύματα συμμετοχής στη διαδικασία αδειοδότησης, με κριτήριο την προστασία των συμφερόντων των παικτών και την εν γένει ασφαλή διεξαγωγή της όλης δραστηριότητας.
- Ενισχύεται ο εποπτικός ρόλος της αρμόδιας Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων. Προβλέπεται ότι η διεξαγωγή των τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου πραγματοποιείται αποκλειστικά μέσω συστημάτων συνδεδεμένων με το Πληροφοριακό Σύστημα Εποπτείας και Ελέγχου στο οποίο έχει πρόσβαση η Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων.
- Αποσαφηνίζονται και εξορθολογίζονται οι κανόνες φορολόγησης τόσο των παρόχων υπηρεσιών τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου στην ελληνική επικράτεια, όσο και των παικτών.
Συμπερασματικά, με την παρούσα νομοθετική παρέμβαση προωθείται, με διαφάνεια και ορθολογισμό, ένα σύγχρονο και δίκαιο ρυθμιστικό πλαίσιο της αγοράς διαδικτυακών τυχερών παιγνίων.
Ακολουθεί άρθρο του Βαγγέλη Μανδραβέλη, με τίτλο Οι online άδειες, «μαγνήτης» στην αγορά τυχερών παιγνίων, το οποίο δημοσιεύθηκε στην έντυπη έκδοση της εφημερίδας “Καθημερινή”, στις 24 Φεβρουαρίου, 2020.
4ΠΛΗ Προσφορά* με 1000 Δώρα*
Promo code: NOVIGIFTX4
Οι online άδειες, «μαγνήτης» στην αγορά τυχερών παιγνίων
Mεγάλο ενδιαφέρον εκδηλώνεται για τις άδειες παροχής τυχερών παιγνίων μέσω Διαδικτύου. Αν και το υπουργείο Οικονομικών με την Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ) έχουν πολύ δρόμο να διανύσουν μέχρι να δημοσιοποιήσουν μια προκήρυξη, εντούτοις φαίνεται ότι η κινητικότητα είναι μεγάλη και οι ενδιαφερόμενοι αρκετοί. Μάλιστα, όλα δείχνουν ότι η πρόβλεψη του φετινού προϋπολογισμού για έσοδα ύψους 75 εκατ. ευρώ από την εκχώρηση των αδειών δεν είναι φιλόδοξη και μπορεί να επιτευχθεί, παρά το «αλμυρό» αντίτιμο αδειών που ορίστηκε. Παράγοντες της αγοράς ανεβάζουν τους ενδιαφερομένους σε περισσότερους από δέκα, οι οποίοι θα στοχεύσουν και στις δύο άδειες τύπου Α και Β.
Πρώτη Κατηγορία Αδειών
Η πρώτη κατηγορία (τύπου Α) περιλαμβάνει τις άδειες στοιχηματισμού και διατίθεται προς 3 εκατ. ευρώ η μία. Η δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνει τα λοιπά διαδικτυακά τυχερά παίγνια, όπως «live καζίνο», «φρουτάκια», poker κ.ά. και η κάθε άδεια διατίθεται προς 2 εκατ. ευρώ. Οι περισσότεροι ενδιαφερόμενοι αναμένεται να διεκδικήσουν από μία άδεια σε κάθε κατηγορία και συνεπώς, με βάση τον προϋπoλογισμό του 2020, εκτιμάται ότι θα ενδιαφερθούν τουλάχιστον 15 επιχειρηματικά σχήματα.
Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται οι επιχειρήσεις που παρέχουν ήδη υπηρεσίες: ο ΟΠΑΠ, η θυγατρική του εταιρεία Stoiximan, η GVC (Sportingbet, Bwin, Vistabet), η 365bet, η PaddyPower, η Ιnterwetten, η Netbet, η BetShop, η Winmasters, η Goalbet, η Novibet, εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες στη χώρα μας μέσω της αξιοποίησης των προσωρινών αδειών παροχής online τυχερών παιγνίων, οι οποίες έχουν εκχωρηθεί από το 2011.
Καθώς, μάλιστα, το νέο θεσμικό πλαίσιο θα απαγορεύει τη διαφήμιση των παιγνίων που θα βασίζονται στις άδειες τύπου Β, οι εταιρείες αυτές σήμερα, εκμεταλλευόμενες το «παράθυρο» που έχουν εξασφαλίσει, έχουν αυξήσει υπέρμετρα τη διαφημιστική τους δαπάνη. Ειδικά τα τηλεοπτικά κανάλια, το τελευταίο διάστημα έχουν αποκτήσει μια αξιοσημείωτη πηγή εσόδων από τις εταιρείες τυχερών παιγνίων μέσω Διαδικτύου, που διαφημίζουν «ονειρικά» καζίνο τα οποία «χαρίζουν κέρδη» σε παίκτες και αυξάνουν τη διασκέδαση. Η κυβέρνηση, με την απαγόρευση της διαφήμισης, θέλει να ευθυγραμμίσει την παροχή υπηρεσιών μέσω Διαδικτύου με εκείνη του επίγειου δικτύου καταστημάτων Play του ΟΠΑΠ.
Δεύτερη Κατηγορία Αδειών
Η δεύτερη κατηγορία είναι οι νεοεισερχόμενοι. Μπορεί να πρόκειται για νέες επιχειρήσεις ή υφιστάμενες, που όμως δεν δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά. Στην πρώτη κατηγορία εντάσσεται ο ΟΤΕ, ο οποίος, όπως ανέφερε πριν από λίγες ημέρες ο πρόεδρος του ομίλου Μιχάλης Τσαμάζ, πρόκειται να λειτουργήσει τη νέα διαδικτυακή πλατφόρμα τυχερών παιγνίων μέσα στο β΄ εξάμηνο του έτους. Η δήλωση αυτή ερμηνεύθηκε ως απάντηση στις φήμες που έφεραν τον ΟΤΕ να βάζει τέλος στα σχέδια εισόδου στη συγκεκριμένη αγορά και μάλιστα σε συνεργασία με την Intralot.
Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσονται μια σειρά επιχειρήσεων που σήμερα παρέχουν υπηρεσίες τυχερών παιγνίων μέσω Διαδικτύου, αλλά μέχρι τώρα δεν έχουν δραστηριοποιηθεί στην αγορά. Καλά ενημερωμένες πηγές αναφέρουν ότι υπάρχουν τουλάχιστον τρεις – τέσσερις επιχειρήσεις του εξωτερικού που έχουν αναθέσει σε ελληνικά δικηγορικά γραφεία να εξετάσουν τους όρους συμμετοχής στον επικείμενο διαγωνισμό που θα προκηρύξει κατά πάσα πιθανότητα η ΕΕΕΠ.
Τρίτη Κατηγορία Αδειών
Ακόμη, υπάρχει μια τρίτη κατηγορία επιχειρήσεων που, σύμφωνα με πληροφορίες, ενδιαφέρεται να αποκτήσει άδεια. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις αυτής της κατηγορίας μέχρι στιγμής δεν μπορούν να συμμετάσχουν στη διαδικασία εξαιτίας της νομοθεσίας. Οι εταιρείες αυτές, η Unibet και η William Hill, βρίσκονται στη «μαύρη λίστα» της ΕΕΕΠ. Η νομοθεσία απαγορεύει σε έναν ενδιαφερόμενο να διεκδικήσει άδεια εφόσον αυτός δεν είχε βγει από τη «μαύρη λίστα» της ΕΕΕΠ για τουλάχιστον 12 μήνες πριν από την υποβολή της αίτησης εκχώρησης άδειας.
Τετάρτη Κατηγορία Αδειών
Τέλος, μια τέταρτη κατηγορία ενδιαφερομένων για τις άδειες των online τυχερών παιγνίων είναι τα καζίνο. Αυτά έχουν κάθε λόγο να ενδιαφερθούν, ειδικά για τις άδειες τύπου Β, καθώς ήδη διαθέτουν το βασικό προϊόν, που είναι τα παίγνια καζίνο (ρουλέτα, πόκερ, μπλακ τζακ κ.λπ.). Αρα, μπορούν μέσω καμερών να καταστούν εύκολα «live» στο Διαδίκτυο και έτσι να διευρυνθεί ο αριθμός των παικτών και των στοιχημάτων. Μάλιστα, όπως έδειξε η φετινή έκθεση τυχερών παιγνίων ICES, που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο τις πρώτες ημέρες του Ιανουαρίου, καθώς το Διαδίκτυο αυξάνεται σε χωρητικότητα μέσω οπτικών ινών, η μετάδοση «live καζίνο» γίνεται όλο και πιο ενδιαφέρουσα εμπειρία.
Το ζητούμενο, πλέον, είναι πότε θα διεξαχθεί ο διαγωνισμός για την εκχώρηση των νέων αδειών. Θεωρητικά, μέσα στο β΄ τρίμηνο του 2020. Ωστόσο, επειδή οι προθεσμίες είναι ιδιαίτερα ασφυκτικές, οι ενδιαφερόμενοι έχουν ζητήσει παράταση της μεταβατικής περιόδου λειτουργίας των προσωρινά αδειοδοτημένων παρόχων για περίοδο τριών έως έξι μηνών. Υπενθυμίζεται ότι η μεταβατική περίοδος λήγει στις 31 Μαρτίου και πολλοί ανησυχούν για τυχόν καθυστερήσεις στην ανάθεση των νέων αδειών, καθώς ενδέχεται να υπάρξουν νομικές ενστάσεις και επιπλοκές. Μια πιθανή νομική ένσταση, για παράδειγμα, θα μπορούσε να αποτελέσει το γεγονός, ότι ενώ το σχέδιο νόμου για το οποίο έγινε διαβούλευση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή (TRIS) προέβλεπε την απαγόρευση των παιγνίων RNG (φρουτάκια), ο κανονισμός διεξαγωγής των παιγνίων, που τώρα βρίσκεται σε διαβούλευση, προβλέπει ακριβώς το αντίθετο. Πολλοί, οι οποίοι δεν θέλουν να διεξαχθεί ο διαγωνισμός, θα μπορούσαν να θέσουν ενστάσεις επί της σημαντικής αυτής αλλαγής.
Ενημέρωση 30 Μαρτίου 2020: Μεγάλο ενδιαφέρον από εγχώριες και διεθνείς εταιρείες
Μεγάλο ενδιαφέρον από εγχώριες και διεθνείς εταιρείες για τις νέες άδειες διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών. Το τελικό στάδιο της διαδικασίας ξεκινάει την 1η Απριλίου.
Με βάση το χρονοδιάγραμμα, η 1η Απριλίου είναι καθοριστική ημερομηνία καθώς ολοκληρώνεται η περίοδος διαβούλευσης του σχετικού κανονισμού και ξεκινά η διαδικασία διάθεσης των νέων μόνιμων αδειών online.
Από την 1η Απριλίου θα υπάρχει μια σαφής εικόνα για το ποιοι είναι οι ενδιαφερόμενοι που θα θελήσουν να συμμετάσχουν στην ελληνική αγορά των διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το ενδιαφέρον σε αυτή τη φάση δεν είναι δεσμευτικό και έτσι αναμένεται μεγάλη συμμετοχή εταιρειών που θα θελήσουν να μάθουν τους τελικούς όρους, προκειμένου να προχωρήσουν τη διαδικασία της αίτησης.
Με βάση τις εκτιμήσεις αυτό αναμένεται να γίνει κάποια στιγμή στο τελευταίο τετράμηνο του 2020, σε μια προσπάθεια να μπουν χρήματα στα ταμεία του κράτους εντός του 2020.
Ιδιαίτερα κομβικός είναι ο ρόλος της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων τα μέλη της οποίας καταρτίζουν τον κανονισμό λειτουργίας και διενέργειας παιγνίων, ο οποίος και θα διέπει τη ρυθμισμένη πλέον αγορά.
Ποιοι έκαναν αίτηση μόνιμης άδειας για παροχή online τυχερών παιχνιδιών; 3 Απριλίου 2020
Πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για τις μόνιμες άδειες στην αγορά online τυχερών παιχνιδιών αποδεικνύει ο μεγάλος αριθμός αιτήσεων που έγινε.
Όσες εταιρείες είχαν προσωρινή άδεια δραστηριοποίησης στην χώρα μας θα έπρεπε να καταβάλλουν σχετική αίτηση μέχρι και τις 31 Μαρτίου αν ήθελαν να συνεχίσουν να δραστηριοποιούνται στην αγορά και μετά την 1η Απριλίου.
Όλες οι εταιρείες που διαθέτουν προσωρινή άδεια έκαναν αίτηση για μόνιμη άδεια και μπορούν και οι 13 να συνεχίσουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους νόμιμα στην ελληνική αγορά μέχρι οι διαδικασίες να προχωρήσουν από την Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ).
Σύμφωνα με πληροφορίες του capital.gr και του mononews.gr, ανάμεσα στους παρόχους που έκαναν αίτηση είναι η Novibet, η Betshop, ο Stoiximan, η Winmasters, η Bet365, η Pokerstars και ο ΟΠΑΠ.
Οι περισσότεροι αιτήθηκαν δύο τύπους άδειας. Να θυμίσουμε πως οι “Αδειες τύπου 1” αφορούν την διεξαγωγή Διαδικτυακού Στοιχήματος και οι “Άδειες Τύπου 2” τη διεξαγωγή Λοιπών Διαδικτυακών Παιγνίων.
Εκτός από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται ήδη στην χώρα μας, αιτήσεις έκαναν και άλλοι μεγάλοι “παίκτες” της παγκόσμιας αγοράς τυχερών παιγνίων μεταξύ των οποίων είναι και η 888 Group.
Δεν είναι γνωστό ακόμη τι θα γίνει με τα επίγεια καζίνο της Ελλάδας που θα θελήσουν να αιτηθούν άδεια για δραστηριοποίηση στο διαδίκτυο, ούτε και με εταιρείες που είχαν μπει στο παρελθόν στην black list της ΕΕΕΠ.
Το άρθρο ενημερώνεται με κάθε νέα εξέλιξη. Η πιο πρόσφατη ενημέρωση είναι στην κορυφή της σελίδας.
Ενημέρωση 9 Ιουνίου 2020: Το ΣτΕ είπε το «ναι» στα τυχερά παιχνίδια μέσω διαδικτύου | Η απόφαση
Ο δρόμος για την νομιμοποίηση των διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών στην Ελλάδα ανοίγει και μάλιστα με την υπογραφή του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ).
Δύο αποφάσεις της ολομέλειας του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου εγκρίνουν την διεξαγωγή τυχερών παιχνιδιών και στοιχημάτων μέσω internet με την προϋπόθεση πως οι εταιρείες που θα παρέχουν τα παιχνίδια θα φορολογούνται.
Οι συγκεκριμένες εταιρείες παροχής διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών και στοιχημάτων που είναι εγκατεστημένες σε κράτη μέλη της ΕΕ και του ΕΟΧ, θα πρέπει να υπαχθούν σε φορολογικό καθεστώς κατά την μεταβατική περίοδο μέχρι και την χορήγηση σχετικής άδειας στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με την απόφαση της Ολομέλειας, το ΣτΕ απέρριψε τις προσφυγές που είχαν κάνει οι κάτοχοι αδειών καζίνο στην Ελλάδα ζητώντας την ακύρωση της υπουργικής απόφασης κατά την οποία οι διαδικτυακοί πάροχοι τυχερών παιχνιδιών και στοιχημάτων θα έπρεπε να υποβάλλουν οικειωθελώς αίτηση υπαγωγής στο φορολογικό καθεστώς των άρθρων 45-50 του ν. 4002/2011 μέχρι να λάβουν την σχετική άδεια.
Να θυμίσουμε πως η μεταβατική περίοδος διατηρείται μέχρι το τέλος του 2020.
Η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε πως η παροχή διαδικτυακών παιχνιδιών στην Ελλάδα είναι συμβατή προς την ελευθερία εγκαταστάσεως και την ελεύθερη παροχή υπηρεσιών, όπως κατοχυρώνονται αυτές στα άρθρα 49 και 56 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ).
Επιπρόσθετα, οι σύμβουλοι Επικρατείας έκριναν, ότι κατά το μεταβατικό στάδιο, ο νομοθέτης δεν κατέλιπε ανεξέλεγκτη, κατά παράβαση των αρχών του κράτους δικαίου και της ισότητας μεταξύ των επιχειρήσεων καζίνο, την επιχειρηματική δραστηριότητα παροχής υπηρεσιών στοιχημάτων και τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου, καθώς, μεταξύ των άλλων:
α) μία αρχικώς απαγορευόμενη επαγγελματική δραστηριότητα δεν αποκλείεται, να καταστεί εφεξής νόμιμη από τον νομοθέτη που θα θεσπίσει κανόνες λειτουργίας, οι οποίοι (κανόνες) μάλιστα δεν αποκλείεται να θεσπίζονται και τμηματικά,
β) οι εταιρείες αυτές εφεξής θα υπάγονται σε φόρο των δραστηριοποιούμενων στον εν λόγω τομέα επαγγελματικής δραστηριότητας,
γ) η δραστηριότητα ασκείτο μεν παρανόμως στην Ελλάδα, από φορείς όμως οι οποίοι ήσαν νόμιμα αδειοδοτημένοι από άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έτσι ώστε ο νομοθέτης είχε την ευχέρεια να εκτιμήσει ότι οι άδειες των επιχειρήσεων αυτών από την ΕΕ και τον ΕΟΧ αποτελούν βάση για τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος και της δημόσιας τάξης, προκειμένου να καταστήσει εφεξής νόμιμη την επίμαχη επιχειρηματική δραστηριότητα κατά ένα μεταβατικό στάδιο, επιτυγχάνοντας παράλληλα αύξηση των δημοσίων εσόδων.
δ) προβλέπεται η εν καιρώ θέσπιση πλήρους σχετικού κανονιστικού πλαισίου για την άσκηση της επίδικης επιχειρηματικής δραστηριότητας (κανονισμός διεξαγωγής και ελέγχου παιγνίων και κώδικας δεοντολογίας παιγνίων).
Διαβάστε την απόφαση του ΣτΕ σχετικά με το φορολογικό καθεστώς των εταιρειών παροχής υπηρεσιών στοιχημάτων και τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου, όπως ανακοινώθηκε.
Πηγές: www.kathimerini.gr, insider.gr, capital.gr, mononews.gr