Καταγγελίες στην ΕΕΕΠ από παίκτες τυχερών παιχνιδιών (2020)
Ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία και χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τα παράπονα των Ελλήνων παικτών τυχερών παιχνιδιών αποτυπώνει η έκθεση πεπραγμένων για το 2020, την οποία πραγματοποίησε και δημοσιοποίησε η ΕΕΕΠ. Σε αυτήν καταγράφονται όλες οι καταγγελίες που έχουν κατατεθεί επίσημα στη ρυθμιστική αρχή, τόσο όσον αφορά τα τυχερά παιχνίδια στο διαδίκτυο, όσο και γενικότερα στο επίγειο δίκτυο (επίγεια καζίνο, πρακτορία ΟΠΑΠ, ιππόδρομο κλπ).
Καταγγελίες στην ΕΕΕΠ: Ο αριθμός των καταγγελιών και το είδος των αναφορών
Είναι σίγουρα ενθαρρυντικό το γεγονός πως συνολικά κατατέθηκαν καθόλη τη διάρκεια του 2020 μόλις 480 καταγγελίες/αναφορές, οι οποίες αφορούν πολλά και διαφορετικά ζητήματα που σχετίζονται με τη διοργάνωση και τη διεξαγωγή των τυχερών παιχνιδιών στην Ελλάδα.
Πιο συγκεκριμένα, το 64,86% των καταγγελιών αφορά ζητήματα στο διαδίκτυο, το 18,05% αφορά αιτήματα πληροφόρησης, το 5,82% αφορά ζητήματα για πρακτορεία του ΟΠΑΠ, το 5,61% αφορά τα παιχνιδομηχανήματα του ΟΠΑΠ (5,61%), το 2,7% αφορά τη μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση σε ιστότοπους (black list της ΕΕΕΠ) και τέλος τα υπόλοιπα ζητήματα καταλαμβάνουν ποσοστό κάτω του 2%.
Τα αριθμητικά στοιχεία δείχνουν πως η πιο συχνή καταγγελία των παικτών έχει να κάνει με τη φραγή λογαριασμών, σε ποσοστό 15,63%. Ακολουθούν ζητήματα κανονιστικής συμπεριφοράς και συμμόρφωσης σε ποσοστό 14,79%.
Οι επόμενες δύο καταγγελίες σχετίζονται με τα κέρδη των παικτών και πιο συγκεκριμένα, ποσοστό 11,88% αναφέρεται στην διευθέτηση των κερδών (δηλαδή στην ακύρωση ή τη θετική ολοκλήρωση ενός πονταρίσματος και την μεταφορά των χρημάτων στον λογαριασμό του παίκτη) και 10,83% στην πληρωμή τους (ανάληψη χρημάτων). Στις περιπτώσεις αυτές μιλάμε κατά κύριο λόγο για αρνήσεις ή καθυστερήσεις πληρωμών από διαδικτυακές ιστοσελίδες στοιχήματος και καζίνο.
Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί στο σημείο αυτό πως μεγάλος αριθμός καταγγελιών συνδέεται με την απαιτούμενη διαδικασία της ταυτοποίησης που εφόσον δεν ολοκληρωθεί έχει ως αποτέλεσμα το μπλοκάρισμα των πληρωμών των παικτών. Αυτό δεν φαίνεται πως το έχουν κατανοήσει πλήρως πολλοί παίκτες, οι οποίοι ωστόσο προχώρησαν στις συγκεκριμένες καταγγελίες, χωρίς ουσιαστικούς και βάσιμους λόγους. Υπάρχει παράλληλα και ένα ποσοστό 7,08% που αναφέρεται συγκεκριμένα στη διαδικασία αυτή της ταυτοποίησης. Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί πως η αδυναμία του παίκτη να ολοκληρώσει την απαραίτητη διαδικασία ταυτοποίησης έχει ως τελικό αποτέλεσμα την φραγή του online λογαριασμού του. Συνεπώς μεγάλο επίσης μέρος των καταγγελιών φραγής σχετίζεται για άλλη μια φορά άμεσα με το ζήτημα της ταυτοποίησης.
Ακολουθούν με σαφώς χαμηλότερα ποσοστά θέματα που αφορούν τις αποδόσεις του κάθε παιχνιδιού (ποσοστό 5,21%), τη μη χορήγηση προσφορών (3,75%). Σε ποσοστό 6,46% υποβλήθηκαν καταγγελίες που σχετίζονται με αιτήματα πληροφόρησης. Στη συνέχεια έχουμε κατά σειρά τον αποκλεισμό των παικτών από τα τυχερά παιχνίδια και τον υπεύθυνο στοιχηματισμό (ποσοστό 5,63%), τη παράνομη παροχή υπηρεσιών (3,54%) κλπ.
Οι ενέργειες και παρεμβάσεις της ΕΕΕΠ
Η ΕΕΕΠ δεν αρκείται στην καταγραφή των καταγγελιών, αναφορών και παραπόνων των παικτών σχετικά με τα τυχερά παιχνίδια. Έργο της είναι παράλληλα η διερεύνηση των καταγγελιών και η απάντηση στις καταγγελίες αυτές.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ρυθμιστικής αρχής, τα αιτήματα των παικτών εντός του 2020 διερευνήθηκαν, απαντήθηκαν και στη συνέχεια αρχειοθετήθηκαν από την ΕΕΕΠ σε ποσοστό που έφτασε το 39,09%, ενώ σε διαδικασία ελέγχου παραμένει το 3,74% των αιτημάτων. Αντίστοιχα, ποσοστό της τάξης του 57,17% των αιτημάτων φαίνεται να παραμένει ακόμα υπό διερεύνηση.